Dag 6: Van Ottawa naar Québec - Reisverslag uit Québec, Canada van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 6: Van Ottawa naar Québec - Reisverslag uit Québec, Canada van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 6: Van Ottawa naar Québec

Door: jp

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

13 Mei 2014 | Canada, Québec

Dag 6

De reis gaat vandaag verder van Ottawa naar Québec. Ik neem dus voorlopig afscheid van de Engelstalige provincie Ontario naar de Franstalige provincie Québec. Aangezien het meer dan 20 jaar geleden is dat ik Frans heb gesproken en die periode categorisch uit mijn geheugen gewist. Dat wordt nog dus nog interessant of de Fransosische Canadezen genegen zijn om ook Engels te spreken nadat ik met mijn gehakkel heb aangetoond dat mijn Frans niet alles is. De rit naar Québec zou 438 kilometer bedragen.

Eerst nog even aangeschoven bij het ontbijt dat bij Quality hotel was inbegrepen. Het ontbijt werd in dezelfde Sports Bar daar waar ik gisteren ook had gegeten. Ze schoten mij het continentale ontbijt voor roereieren, bacon, gebakken aardappelen, geroosterd brood en twee grote kommen koffie. Ik kreeg het met moeite op. Daarom pas om 09:00 uur vertrokken uit Ottawa. Als na een paar kilometer werd Ontario verruild voor Québec. De weg gaat grotendeels over de snelweg 417 richting het oosten. Een vreemde gewaarwording dat het weinige verkeer plotsklaps stilstond omdat er een trein (en die zijn in Canada doorgaans iets langer dan plaatselijk Boemeltje) de snelweg moest passeren.

Eerst kwam terecht in Montréal of althans de rondweg van de stad. Ik had eigenlijk via de noordkant van de St. Lawrencerivier willen rijden maar omdat ik mij verreed ging langs de mindere aantrekkelijke zuidkant. Geen nood: over en paar dagen volgt er een herkansing als ik naar Montréal ga. Vreemd was dat mijn creditcard niet aan de pomp werkte en dat die in de kiosk wel werkte. Het lag niet aan het merk want ik had al vaker bij de Shell getankt.

Ik had de tijd aan mijzelf en heb regelmatig gepauzeerd. Op deze weg kwam wel een aantal parkeerplaatsen en die waren rijkelijk bedeeld met fastfoodketens en andere winkeltjes. Bovendien was het prachtig weer en absoluut geen straf om eventjes uit de auto te stappen om een frisse neus te halen. Toch reed ik om 15:15 uur de parkeerplaats van het hotel op waar ik de volgende twee nachten zal verblijven. Hotel Lindbergh (http://www.hotelsjaro.com/lindbergh/gallery.aspx#galerie) is vernoemd naar de Amerikaanse luchtvaartpionier Charles Lindbergh. Het hotel is gevestigd in een suburb van Québec genaamd Sainte-Foy. Naast een groot aantal hotels, restaurants en fastfoodketens staan er drie enorme shoppingmalls.

Groot nadeel is wel dat centrum van Québec bijna negen kilometer verder op lag. Niet iets voor relaxte avondwandeling dus. Naar te hebben ingecheckt toch maar opgemaakt voor een wandeling in de omgeving van het hotel. In de buurt bleek een enorme universiteit te zitten namelijk de Université Laval dat op Harvard na de oudste universiteit van Noord-Amerika schijnt te zijn. Er schijnen 45000 studenten verbonden te zijn aan deze universiteit en dat verbaasd mijn niks gezien de omvang van het complex met grote campus. Blijkbaar was er deze namiddag/vooravond een sportactiviteit georganiseerd door de universiteit want ik kwam honderden hardlopende studenten en professoren tegen die zich een weg probeerden te vinden door het verder naar de sportaccommodatie van de universiteit.

Inmiddels vond ik dat ik inmiddels wel genoeg lichaamsbeweging had gehad voor deze dag en besloot ik dat het tijd werd een hapje te gaan eten. Geheel tegen mijn geloofsovertuiging in besloot ik een McDonald’s binnen te stappen om mij daar te goed te doen aan een dubbele BigMac met Franse Frietjes en een cola. De prijs viel tegen in verhouding tot wat ik eerder betaald had voor eten in Canada om over de smaak dus maar te zwijgen. Ik denk dat ik voor de komende 15 jaar weer genezen ben wat betreft McDonald’s.

Na het eten maar terug gegaan naar het hotel om op internet te gaan bekijken wat ik morgen eens zal gaan doen. Vast staat dat ik morgen nog een dag in Québec verblijf en dat er voor morgenvroeg een citytour gepland staat die bij het excursiepakket zit. Na nog een beetje televisie te hebben gekeken ging om 23:00 uur het licht uit.

De kilometerstand na dag 6 staat 1721 kilometer.

Tags: canada, ottawa, quebec

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 78797

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: