Dag 9: Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 9: Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 9: Montréal

Door: jp

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

16 Mei 2014 | Canada, Montréal

Vandaag een dag om Montréal te bezichtigen. Er was voor vandaag echter regen voorspeld dus de paraplu die ik mee had genomen kwam nog wel goed van pas. Vroeg uit bed en aan het ontbijt dat bij de prijs inzat van het hotel genoten. En het ontbijt smaakte nog lekker ook. Om 09:00 uur uit het hotel vertrokken.

Eén van de dingen die ik graag wou zien was de Mont Royal. De Mont Royal is een 234 meter hoge heuvel gelegen in een park met de zelfde naam. De stad Montréal is om de heuvel heen gebouwd en aan de heuvel heeft Montréal zijn naam verleend. De gebouwen in de stad mogen nooit hoger zijn dan de heuvel dus bovenop de heuvel moet een mooi overzicht zijn van de stad.

Ik vond het opvallend dat toen ik het park betrad er een oase van rust mij overviel terwijl het zich toch midden in de immense metropool van Montréal bevond. Onderweg kwam ik vele lopers en fietsers tegen en velen zelfs meerdere malen die er schijnbaar een hobby aan hadden om met geweld de heuvel meerdere keren achter elkaar te bestijgen. Eén van de Canadezen zei tegen mij dat hij 80 pond in zijn rugzak had. Nou daar had ik geen rugzak voor nodig. Ik had vakantie dus ik deed het wel rustig aan. Het was een zeer aangename wandeling door de bossen. Later op de kale vlakte was het toch wel warm en benauwd. Het uitzicht op de stad was inderdaad de moeite van de wandeling waard. Dus heb ik daar meerdere foto’s genomen van het panoramische uitzicht aldaar.

Op een gegeven moment toch besloten om de terugreis te aanvaarden. Het begon inmiddels wat te sputteren en dat koelde aangenaam af. Toen ik echter eenmaal bij het hotel was, was ik zeiknat en kon direct door om droge kleding aan te trekken. Direct maar even de paraplu tevoorschijn gehaald want het bleef maar doorregenen en de druppels werden steeds dikker.

Voor de middag stond een wandeling naar het Olympisch stadion op de rol. In 1976 werden de Olympische Zomerspelen voor het eerst in Canada gehouden en daar werd in Montréal nogal een prestigeproject van gemaakt dat uiteindelijk meer dan 1.4 miljard $ kostte. Boven het Olympische stadion is een toren gemaakt die zonder kabels in 45 graden zonder staalkabels over het stadion buigt wat daarmee uniek is over de hele wereld.

Het was een beste wandeling van zeven kilometer door een regenachtig Montréal. Bij het stadion aangekomen daar om het stadion gelopen en daar heb ik de nodige foto’s gemaakt. Aanpalend aan het Olympisch Stadion bevind zich het Saputo Stadion met 20.500 zitplaatsen wat als thuishaven dient voor de MLS club Montréal Impact. Op een bijveld was een jeugdelftal van die club aan het trainen op een kunstgrasveld. Het veel grotere en overdekte Olympische Stadion zelf wordt af en toe nog gebruikt voor voetbal- en American Football wedstrijden.

Ook maar besloten om een ritje met de lift in de toren van het stadion te maken. Het uitzichtpunt van de toren is gevestigd op 166 meter wat ondanks het inmiddels druilerige weer toch een mooi uitzicht gaf op het Olympische park en de gehele stad Montréal. Na dit bezichtigd te hebben, heb ik toch maar besloten om richting het hotel te gaan. Het was immers nog een flink stuk lopen en het natte weer gaf nu niet bepaald veel zin om nog andere dingen te bezichtigen waarvoor de nodige afstand voor moest worden afgelegd. Op de terugweg ben ik langs de Pizza Hut gelopen en heb daar een portie chickenwings gehaald. Ik was om 18:00 uur terug in het hotel en ik heb daar de kippenvleugeltjes verorberd. Hot betekent dus echt hot in dit geval en ik moest regelmatig de zaak blussen. Maar ze smaakten overheerlijk uiteindelijk.

Voor de tweede keer doorweekt besloot de rest van de avond in het hotel te blijven en vooruit te kijken naar de dag van morgen. Ondanks het natte weer heb ik vandaag nog heel wat mogen bezichtigen. Morgen gaat de reis verder. Er wordt afscheid genomen van Montréal en Franstalig Canada om terug te keren in de provincie Ontario waar in Gananoque overnacht zal worden.

De kilometerstand na dag 9 staat 1994 kilometer.

Tags: canada, montreal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 78714

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: