Dag 9: Wandelen en Spa & Wellness - Reisverslag uit Rincón Colorado, Costa Rica van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 9: Wandelen en Spa & Wellness - Reisverslag uit Rincón Colorado, Costa Rica van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 9: Wandelen en Spa & Wellness

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

12 November 2018 | Costa Rica, Rincón Colorado

Ik ben iets voor half zeven wakker. Maar wat hoor? Het regent dat het giet. Dus ik draai mij om en laat de vroegevogelswandeling voor wat het is. Om acht uur ben ik dan toch maar mijn bed uitgerold. Ik had nog twee broodjes over van de supermarkt dus die heb ik maar opgegeten als ontbijt nadat ik mijn gedoucht en geschoren had. Ik had ook nog een beetje koffie over dus ik maakte er maar een beetje wat van. Ik ging dus maar mee met de tweede ronde. Om negen uur begon de wandeling vanaf de receptie onder leiding van onze gids Gustavo.

Dus heb ik mij keurig om negen uur gemeld aldaar. Het was een wandeling over hangbruggen zoals we dat ook in Monteverde hadden gedaan. Alleen was deze voor niks. Qua flora en fauna was er helaas ook weinig te zien. En toen ging het nog regenen ook. Hierna ook nog de Zaino trail bewandeld. Ondanks dat er niet veel aparts te zien was en het kutweer was, was het toch wel een aangename wandeling. Nog eventjes bij optionele waterslide gestaan. Dat leek me eigenlijk wel wat. Maar het weer en de temperatuur nodigde dit niet uit. Dus besloten dit maar niet te gaan doen. Tot slot van deze ochtend hebben we nog even een korte koffietour gedaan. Dan was kort maar hevig. Wel interessant en ook wel lekker. Rond het middaguur was ik weer terug bij mijn huisje.

Snel even voorbereiden voor de middagactiviteit. Eerst nog even lunchen. Ik dacht even snel een pizzaatje te doen bij de poolbar. Ik mocht even $ 15,- neertikken en toen duurde het ongeveer drie kwartier voordat ik eindelijk de simpele pizza voorgeschoteld kreeg. En ik was ook nog de enigste klant. Het kostte ontzettend veel moeite om de pizza op tijd naar binnen te werken. Om twee uur zou de tractor de groep vervoeren. Het kostte de nodige moeite maar om net iets voor twee uur was ik bij de receptie van het hotel.

Deze middag zou in het teken staan van Spa & Wellness. Nu had ik in het verleden wel eens bezoek gedaan aan een sauna. Maar dat was alweer 25 jaar geleden en ik had het vermoeden dat dit toch wel iets heel anders zou kunnen zijn. Met de tractor en aanhanger werd de groep de berg op vervoerd. De rit duurde zo’n dertig minuten voordat we bij de ingang werden afgezet. Eerst moest er andere kleding worden aangedaan voor diegene die dat nog niet gedaan had. Ik was dus wel klaar. Tijdens de eerste fase gingen we in een gebouwtje wat het meest leek op wat ik in de buurt van Kraków zag. Het was de zweetschuur. Daar moesten een kwartiertje zitten, maar het werd zo gezellig dat het dertig minuten werd.

Hierna mocht je je lichaam insmeren met modder. Als voetballer wou ik het allemaal zo schoon mogelijk houden, dus modder hoefde van mij niet zo. Maar natuurlijk wel aan meegedaan. Hierna de rommel weer afgespoeld en daarna in verschillende baden te lekker laten onderdompelen. Het heetste bad was zo heet dat velen deze oversloegen. Ik vond het geweldig maar ik durfde niet kopje onder te gaan. Zo heet dat dit was. Dit ritueel werd een aantal malen herhaalt totdat het personeel ons met lichte hand de deur wees. Het was inmiddels alweer vijf uur geweest. Met de tractor gingen we weer terug naar het hotel.

Daar waren we net op tijd terug om de zonsondergang te bewonderen. En hij was misschien nog wel mooier dan gisteren. Na wederom een douche ben ik maar naar het restaurant gelopen. Aangezien in de omgeving geen faciliteiten waren we verplicht om in het hotel te eten. Er werd gegeten in La Montaña restaurant vlakbij de receptie. Dit keer ging ik voor de lam. Het was niet erg overdadig maar wel lekker. Bij het eten nog een paar biertjes gedronken en hierna ben ik maar naar El Mirador gelopen om daar nog een paar biertjes te drinken totdat ook dit etablissement de deuren sloot. Van arremoede maar naar de kamer gelopen om daar nog een paar glaasjes rum te drinken. Het was weer lekker vroeg naar bed gaan. Om half twaalf heb ik de moed maar opgegeven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 78725

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: