Dag 2: Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 2: Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 2: Niagara Falls

Door: JP

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

09 Mei 2014 | Canada, Niagara Falls

Dag 2

Vandaag een dag om de Niagara Falls te bewonderen. Ik had de wekker om 08:00 uur gezet, maar ik was al ruim voor het afgaan van de wekker wakker. Na te hebben gedoucht nam ik een lekkere Senseo dat op de kamer aanwezig was. Het handige van Canada is, in tegenstelling tot andere landen, er overal internet aanwezig is. Zo had ik ook gratis Wi-Fi op de hotelkamer. Dat is handig want dan kun je op je gemak op je hotelkamer zo dingen opzoeken op internet over bezienswaardigheden in de omgeving. Ook kun je op Google Maps kijken hoe groot de afstanden zijn. Zo bleek de afstand tussen mijn hotel en de watervallen zo’n vijf kilometer te zijn. Een mooie afstand om te wandelen. Om 08:15 uur begon ik aan de tocht. De reis ging langs hotels, restaurants, barretjes, casino’s, souvenirwinkeltjes enzovoort, enzovoort. Alles was ingericht op het toerisme. De toeristen waren dan ook volop aanwezig. Na ruim één uur veelal naar beneden te zijn afgedaald kwam ik aan bij de daadwerkelijke watervallen.

Nu heb ik in mijn leven wel vaker watervallen gezien en ik moet zeggen dat het mij eigenlijk tegenviel. De watervallen maakte geen verpletterende indruk op mij. Ze waren wel breed maar de hoogte is “slechts” 55 meter. Maar goed deze lichtelijke teleurstelling mocht de pret niet drukken. Ik had bij mijn rondreis het excursiepakket bijgeboekt en kwam tot de vervelende ontdekking dat ik de voucher die recht gaf op de Niagara Falls Great Gorge Adventure Pass nog in de hotelkamer had liggen. Ik had eigenlijk weinig zin om dat kolerestuk terug te lopen berg op. Toen zag ik dat er vier buslijnen liepen waaronder één langs mijn hotel en een dagkaart kostte 7,-$. Dat is natuurlijk geen geld en besloot dus de bus te pakken. In het hotel de voucher gepakt en de bus terug genomen naar downtown.

De Adventure Pass omhelsde vier attracties: The Hornblower Cruise, Journey Behind The Falls, Niagara’s Fury en The White Water Walk. Bij deze pass zat trouwens ook nog een dagkaart voor de bus die ik dus had aangeschaft. Bij de kiosk van de infocenter aangekomen om de voucher in te wisselen vertelden ze mij dat de Hornblower niet uitvoer omdat er nog te veel ijs aanwezig was onder de waterval. Als alternatief mocht ik een andere activiteit uitkiezen en dat werd de Whirlpool Aero Car. Er werd een tijdschema opgesteld en ik begon met de toer Niagara’s Fury. Dit was een rondleiding in het gebouw over het ontstaan en de kracht van de waterval. Op zich wel interessant maar als ik zoiets zelf had moeten betalen had ik het nooit gedaan ondanks dat de entree slechts 13,50$ (+ btw) was. Hierna werd de Journey Behind The Falls aangedaan. Hier kreeg je een regenpak en ging je met een lift naar beneden. Daar kwam je in een gangenstelsel. Als je daardoor liep kwam je als het ware achter de waterval uit. Hier zag je de waterval naar beneden heen donderen. Ook kwam er een gang uit pal naast waar de waterval eindigde. Dit vond ik wel erg leuk. Een los kaartje kostte 15,95$ (+ btw) en dat valt dus ook nog alleszins mee.

De klok was inmiddels 13:00 uur gepasseerd en het werd nu toch echt tijd om wat te gaan eten. Ik had ook nog wat tijd over voordat ik naar het derde evenement moest. Het werd direct de eerste fastfoodketen van deze vakantie die ik bezocht. In het infocentrum ging ik naar Tim Hurton’s om daar een flesje cola met een Deluxe Grilled Cheese (kaastosti dus) en chocodonut te halen. Het smaakte erg lekker en het was zeker niet prijzig. Iets van 8,-$.

Hierna heb ik de bus gepakt naar The White Water Walk (10,95$ + btw). Hier ging ik met een lift naar beneden waar een wandeling langs de snelstromende Niagara river was uitgezet. Een leuke wandeling met uitkijkpunten langs 50 kilometer per uur stromend water tussen de weggesleten rotsen aan weerszijde van de rivier. Het laatste evenement was iets verder op en heette de Whirlpool Aero Car (13,50$ + btw). Hier was een kabel gespannen over de Niagara river waar een kabelbaan overheen liep. Onder je was dan de Niagara Whirlpool te zien die met grof geweld zich een baan zocht tussen de rotsen. De Aero Car ging dus heen en weer en zodoende ben ik daar in de Verenigde Staten geweest hoewel ik geen voet op Amerikaans grondgebied heb gezet.

De hele dag, net als de dag ervoor, was het prachtig weer geweest met veel zon en 28 graden. Op het einde van de middag sloeg het weer om en begon het te regenen. Ik ben toen maar naar het hotel gegaan. Daar aangekomen heb ik een restaurant opgezocht. Mijn oog viel op de lokale Pizza Hut een paar deuren verder dan mijn hotel. Ik bestelde daar een colaatje en een Meat Lover’s Pizza. Ik dacht laat ik maar een medium nemen. Toen de cola geserveerd was had er al een belletje moeten gaan rinkelen. Een normale cola was een halve liter. De enorme pizza heb ik uiteindelijk niet helemaal opgegeten. Hij was mij veel te groot. En dat allemaal voor 18,-$.

Na het eten had ik nog graag terug willen gaan naar de waterval om deze in het donker te bekijken hoe die verlicht is en met vuurwerk dat er elke avond wordt afgestoken. Maar het bleef regenen en dat deed het steeds harder. Bovendien liepen de bussen plots niet meer. En aangezien ik weinig zin had om mij helemaal nat te laten regenen door dat stuk te gaan lopen heb ik helaas van afgezien dit te gaan doen. Ik besloot mijn hotelkamer op te zoeken om mij voor te bereiden op de dag van morgen waar de rit naar Huntsville op het programma stond.

De kilometerstand na dag 2 staat op 303 kilometer.