Dag 10: Kikkers spotten in La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 10: Kikkers spotten in La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 10: Kikkers spotten in La Fortuna

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

13 November 2018 | Costa Rica, Fortuna

Voor de verandering vandaag weer eens bizar vroeg wakker. We gaan vandaag het resort verlaten om richting La Fortuna te gaan. Nu na een scheer- en douchebeurt heb ik de rotzooi maar bij elkaar gepakt en richting de bus gelopen. Om negen uur vertrok de bus. De eerste stop was een oude bekende: In Liberia stoppen we op dezelfde winkelboulevard dan twee dagen geleden. Snel weer even gepind. Je weet immers nooit wanneer de volgende mogelijkheid voor mij is om weer te pinnen. Ook maar even snel een paar boodschapjes gedaan. De broodjes en koekjes in Costa Rica zijn verrukkelijk.

We vervolgden onze weg naar het centrale gedeelte van het land. Het is er nog best heuvellig wat mooie panoramische plaatjes oplevert onder weg. Halverwege de rit werd er bij Bar & Macadamia gestopt voor de lunch. Het uitzicht daarbij op Laguna de Arenal was adembenemend mooi. En ook de gegratineerde kip was daar zeer smakelijk. Na de lunch ging de reis verder richting La Fortuna. Hoe dichter we bij de eindbestemming kwamen des te groter werd het aanbod van hotels en restaurants. Rond 3 uur reden we La Fortuna in. Het was daar een aaneenschakeling van restaurants, barretjes, winkeltjes en allerlei andere faciliteiten voor toeristen.

De toeristische attractie van La Fortuna is de inmiddels slapende vulkaan Arenal. Deze konden we in de verte al zien liggen hoewel het weer qua helderheid niet echt meewerkte. Iets na drieën arriveerden we in het hotel voor de komende twee nachten: Hotel Arenal Rabfer. Dit hotel was een beetje oude meuk en ik had de meterkast tot mijn beschikking. Nou ja vooruit dan maar. Ik heb me gesetteld en de rommel uitgepakt en mezelf op gefrist. Hierna had ik nog genoeg tijd over om het even rustig aan doen. Om half zes stond pas de activiteit van deze dag op het programma.

Die activiteit was een nightwalk. Ik was nogal sceptisch, want de vorige nightwalk in Monteverde viel vies tegen. Maar toch maar het busje ingestapt. De nightwalk was iets buiten La Fortuna. De gids was zeer gepassioneerd. Hij liet ons vele kikkers zien waaronder de “Bluejeans frog”. Ook voerde hij een krekel aan een vogelspin. Als kers op de taart kwamen ook nog een roodoogmakikikker tegen die uiteraard veelvuldig gefotografeerd mocht worden. Het was een 100% meevaller en een erg leuke wandeling.

Na deze activiteit werd het tijd om wat te eten. Hiervoor gingen we me de bus naar Restaurante Rancho Perla. De keus viel op gegratineerde zeebaars. Het was erg lekker en veel. En de prijs was absoluut niet hoog. Om half tien waren we weer bij het hotel. Nog geen zin om naar bed te gaan en dus zijn we het dorpje ingelopen om ergens wat te gaan drinken. Uiteindelijk belanden we bij La Terraza Sportbar. Daar heb ik nog twee biertjes gedronken. Toen besloot ik een keer wijzer te worden en heb het derde biertje afgeslagen en ben terug naar het hotel gelopen. Om half twaalf was ik weer binnen poorten en heb ik mijn bed opgezocht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 78782

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: