Dag 11: Canyoning in Parque national Volcán Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 11: Canyoning in Parque national Volcán Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 11: Canyoning in Parque national Volcán Arenal

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

14 November 2018 | Costa Rica, Fortuna

Voor de tweede keer deze vakantie moest echt de wekker worden gezet. Om half zes ging die af zodat ik na de plichtplegingen om zeven uur aan het ontbijt kon gaan zitten. Het was een karige bedoening bij dit ontbijt. Maar goed. We gingen vandaag enig fysiek in de weer dus ik wou wel een fatsoenlijk ontbijt nuttigen. Het ging niet van harte, maar toch een beetje fruit en wat roerei naar binnen gewerkt. Uiteraard met wat koffie. Deze was wel helemaal dikke prima. Om half acht werd er een busje voorgereden die ons zou brengen naar de plek van de start.

Na een busreisje volgde de overstap naar een jeep die ons verder het nationale park Volcán Arenal. In de boom waren nog een paar toekans te spotten en deze werden dankbaar gefotografeerd. Hierna kwamen we bij het beginpunt van het canyoning. Er werd ons een tuigje aan gemeten en we kregen beschermende kleding als handschoenen en helmpje aan en op. Als eerste werd er een stuk abseilen gedaan waarbij uiteraard de gids er wel voor zorgde dat je midden in de waterval belanden. Hierna werd er gewandeld naar de volgende kloof. Zo waren er in totaal vier kloven waar een abseiling was. Ook was er nog een zogenaamde “monkey drop” Een stukje ziplinen volgde er een vrije val en eindigde het in het heerlijk van temperatuur zijnde water. Uiteindelijk waren we een uur of drie onderweg.

Hierna gingen we de omgekeerde weg via de jeep en het busje richting La Fortuna. In La Fortuna gingen we naar de basis van organisator Pure Trek waar we om half elf de lunch voorgeschoteld kregen. Het werd casado met kip. En misschien omdat het ontbijt zo tegen viel was de lunch erg welkom en smakelijk. Na de lunch werden we weer in een busje gedrukt dat ons, via een hele omweg dat wel, weer bij het hotel afgezet. Het was inmiddels precies om het middaguur en dus had ik drie uurtjes om even bij te komen van de ochtendactiviteit en alles weer even op een rijtje te zetten.

Voor de middag had ik mij aangemeld voor de chocoladetour. We werden weer ingescheept in een bus om even buiten La Fortuna weer losgelaten te worden bij Rainforest Chocolate Tour. In de tour werd de historie van de cacaoboon tot aan de chocolade zoals we het vanuit de winkel kennen uitgelegd. Het was erg interessant en het werd op een leuke manier uitgelegd door een enthousiaste gids. Ook mocht er nodige gesnoept van de lekkernij wat uiteraard erg lekker was. En het was in vloeibare, poeder en vaste vorm. Om 17:15 uur waren we weer terug in het hotel.

Ik lastte weer een kleine pauze in. Om 19:00 uur gingen we aan de wandel voor het diner. De wandeling ging naar La Fortuna Pub in het centrum van het dorp. Daar viel de keuze op Fish & Chips en het geheel werd weggespoeld met een biertje. Na het eten zijn we nog een beetje blijven hangen in de pub. Uiteindelijk toch nog acht biertjes gedronken. Om 23 uur zijn we maar weer naar het hotel gelopen. Daar heb ik nog twee glaasjes rum gedronken alvorens om een uur of half twaalf het licht uitgedaan te hebben om te gaan slapen.