Dag 16: Snorkelen in de regen - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 16: Snorkelen in de regen - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 16: Snorkelen in de regen

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

19 November 2018 | Panama, Bocas del Toro

Ik kon vandaag voor de verandering eens uitslapen. Pas om tien uur zou de excursie plaats vinden. Maar echt uitslapen kon ik niet. Was ik toch weer op tijd uit bed. Het had de godganselijke nacht geregend en ook nu weer kwam de regen met bakken uit de hemel. Het ontbijt was niet in het hotel, maar in plaats daarvan kon ik voor een gereduceerd tarief in El Pirata eten. Hier had ik niet zo veel zin in en ik besloot mijn ontbijt bij elkaar te kopen bij een supermarkt. In mijn hotelkamer heb ik vervolgens het ontbijt genuttigd.

Het bleef regenen ook toen we voor de excursie een stukje wandelden naar de kust vanwaar we ingescheept werden in een bootje. We gingen eerst op zoek naar dolfijnen. Deze hadden en masse besloten tot een collectieve ATV dag. Inmiddels was alles door en door nat geworden. We voeren langs zeesterren en meerden aan bij Cayo Coral Cabins. Hier konden we de lunch bestellen eerdat we verder met de boot gingen. Nu gingen we snorkelen. Er lag veel koraal en veel gekleurde visjes zwommen met me mee. Het water was minder koud dan van de regen. Het was een stuk leuker en veel meer te zien dan het snorkelen wat ik eerder deze vakantie had gedaan.

Hierna gingen we terug naar de lunch. Voor de verandering spaghetti gegeten. Ik had best trek gekregen en het smaakte dan ook heerlijk. Na de lunch werd het strand geskipt. Niet erg prettig met al die regen zullen we maar zeggen. We voeren langs Sloth Island. En inderdaad waren hier luiaards te zien. Wel erg dubieus allemaal omdat deze beesten door de mens hierheen waren gebracht. Hierna bracht de boot ons terug naar Bocas del Toro, het eiland waar ons hotel zich bevond. Om drie uur kwamen we doorweekt weer aan bij het hotel. Ik heb mij opgewarmd door te douchen.

Eenmaal opgewarmd ben ik naar Tequila Republic gelopen: Poar nemm’n! Na de nodige biertjes zijn we op weg gegaan voor het diner. Het werd uiteindelijk restaurant L’histoire. Een Frans restaurant pal naast Be Nice – Nomade daar waar ik gisteren had geluncht. Het was een mooie setting aan het water op een pier. Alles deinsde op de golven. Ik bestelde deze keer de kip. Het was deze keer niet veel bijzonders. Wel was het weg te krijgen met behulp van een paar Balboa’s. Na het eten ben ik teruggelopen naar Tequila Republic. Daar heb ik nog een biertje gedronken.

Het zal wel door de regen komen, maar ik was het al vroeg zat. Ik besloot dat het maar bij dat ene biertje moest blijven en daarna ben ik teruggelopen naar het hotel. Het was al vroeg mooi geweest. Nog beetje internetten op de telefoon en om elf uur heb ik al het licht uitgedaan. Regen verveelt heel snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 78762

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: