Dag 2: The hell of sanctuaries - Reisverslag uit Njoro, Kenia van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 2: The hell of sanctuaries - Reisverslag uit Njoro, Kenia van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 2: The hell of sanctuaries

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

08 Juli 2019 | Kenia, Njoro

Om 7 uur was er, na maar liefst 2.5 uur rust, een wake up call. Ik had al een week aan de Diclofenac gezeten, maar ik had nog steeds een enorme pijn aan de pokkel. Het levende bewijs dat muggen dan toch een rug hebben. En dan vallen die dunne matjes die verstrekt waren bij de tentjes niet mee. Ik had deze “nacht” dus geen oog dicht gedaan. Ik zat verdwaasd op een bankje toe te kijken hoe Jackson als een malle op de tenten sloeg om de rest van de regering ook in beweging te krijgen. En dat lukte wonderwel.

Om niet helemaal als een wandelende zombie door het leven te gaan heb ik maar een koude douche genomen. Niet geheel vrijwillig overigens. Het was een paar centimeter koud zeg maar. Daarna kon er opgemaakt worden voor het ontbijt. Nu krijg ik ’s morgens geen hap door mijn keel dus ik besloot het wijselijk en traditioneel bij een bakkie leut te laten. Want zonder koffie kan Bonehead niet leuteren. De lunch mocht zelf worden samengesteld en in een plastic bakje worden gedaan. Daarna begonnen we de eerste fatsoenlijke reis. Deze ging noordwaarts richting Njoro in de nabijheid van Lake Nakuru National Park.

Om 8 uur ving de reis aan. Even voor die tijd bij Jackson heb ik een honderd of vijf afgetikt voor eten voor 2.5 week en de excursies voor de eerste dagen. Onderweg werd er aangelegd bij opvang voor olifanten. Ik had zoiets al eerder bezocht in Sri Lanka en dat was op niet echt goed bevallen om het maar eens eufemistisch uit te drukken. Maar onder groepsdruk heb ik toch nog keer een kans gegeven. Oef, wat kwam ik bedrogen uit. Opeengepakt op één of ander schavot mocht er naar een paar “zielige” olifantjes gekeken worden. Ik had het wel heel snel gezien en stond binnen no-time weer buiten. Ik ben maar in de schaduw van de trick gaan staan om te wachten tot de rest ook weer terug was. Mijzelf voornemend dit nooit weer te gaan doen. Was ik altijd maar zo vastberaden….

Alsof dit nog niet genoeg was werd de reis vervolgt naar een opvang voor giraffes. Toegegeven: Dit was leuker, zeker omdat je de dieren mocht voeren. Maar toch is er iets bij die opvang wat iets in mij hevig blokkeert. Het is goed dat ze er zijn en ik wil graag doneren als ik maar nooit weer naar die poppenkast heen hoef. Ik ben er helemaal klaar mee. Als ik al naar een dierentuin toe wil ga ik wel in Nederland naar een dierentuin. Dit nooit weer! De commerciële bende. Zo, tha Bone heeft gesproken. Amen!

Na deze plichtplegingen werd er geluncht en hobbelde de truck verder naar de camping. Kembu Cottages & Camping heette de gelegenheid waar we voor een nacht onze kampementen op zouden slaan. Voor het eerst de tent opgezet. Het was een fluitje van een cent. Na een paar minuten hadden we onze schamele onderkomen in elkaar geflanst en waren we klaar voor de nacht. Dus hadden we wel een flaske beer verdiend. Tusker heette het merk van Kenia. En dat spul is best wel weg te slikken. Mocht ook wel want het waren flesjes van een halve liter.

Na twee flesjes was het tijd om de kookkunsten van Geoffrey te bewonderen. Het was gefrituurde vis met aardappels. Het zal wel door mijn trek komen, maar ik vond het zeer lekker. Na het eten volgde er nog een biertje en toen zat ik al snel alleen. De dag overpeinzend tot de conclusie gekomen dat de hoogtepunten van deze vakantie zonder twijfel nog moesten komen. Dat gaf de burger moed, want van die opvang kan ik het bepaald niet warm krijgen. Om 22 uur heb ik maar besloten de tent op te zoeken. Zo’n nacht overslaan gaat niet in de koude kleren zitten. Daarbij mogen we morgen weer aardig vroeg op het appél verschijnen. Kijken of ik nu wel een paar uurtjes kan slapen.

Tags: Njoro, Kembu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 78728

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: