Dag 20: Luier-dag op het strand - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 20: Luier-dag op het strand - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 20: Luier-dag op het strand

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

27 Juli 2019 | Tanzania, Nungwi

Och wat heb ik heerlijk geslapen. Ik was pas om kwart voor negen wakker. De activiteit van vandaag was snorkelen en daar had ik eerlijk gezegd niet zo veel zin in. Het snorkelen wat ik gedaan heb viel mij eigenlijk altijd tegen terwijl anderen het geweldig vonden. Ik ben dus kennelijk niet voor snorkelen in de wieg gelegd. Dus ik besloot niet mee te doen aan de activiteit en had daardoor de hele dag voor mijzelf.

Twee keer voorovervallen van mijn kamer stonden onder palmbomen een aantal stretchers. Ik besloot daar maar eens naar toe te gaan. Beetje lezen, beetje internetten met de telefoon, een beetje relaxen. Een beetje van alles wat maar vooral hennig an doen. Zo vlogen de uren voorbij. Ik had vandaag geen ontbijt genomen. Zelfs heb ik nog geen kopje koffie gehad. En zo begon het rond het middaguur toch wat te knagen. Rond een uur of half een heb ik mij toch maar verplaatst naar het restaurant Mama Mia wat op een steenworp afstand van mijn kamer zat. Daar heb ik een colaatje en een pizza besteld. De maag begon immers aardig te knorren.

Na de lunch ging ik verder met waar ik gebleven was: Niks doen. Ik maakte een uitgebluste indruk. Ruim twee weken van alles meemaken had toch zijn sporen achter gelaten. Ik had nergens zin in. Wel besloot ik nog één keer een duik in de oceaan te nemen. Ik wil de zwembroek droog meenemen naar huis dus dit was de laatste mogelijkheid daartoe. Daarbij was het heerlijk weer met veel zon, een groot of dertig en fijn briesje van zee. Heel anders dan Nederland waar het met veertig plus graden de mussen dood van het dak vielen.

De middag vorderde en de groep die was gaan snorkelen kwam terug. Het was hun helaas tegengevallen. Er was alleen dood koraal te zien. Het was inmiddels tien voor vier, dus tijd voor een potje bier. Hierna volgden er nog een stuk of wat voordat ik mij opmaakte voor het avondeten door mij op te frissen. Om zeven uur was het tijd om wat te gaan eten. We gingen naar een restaurant verder op wat Copa Cabana heette. Ik koos voor de tonijn. Dat was best lekker. Het bier wat erbij geserveerd werd was echter lauw. Dus was het zaak na het eten zo snel mogelijk een andere drinkplaats op te zoeken.

Het was onze laatste echte avond van deze vakantie. Dus we een keer gaan stappen. We gingen naar Istanbul. Een restaurant wat ’s-avonds omgeturnd werd tot een club. Daar was het bier wel koud. Jackson voelde zich eindelijk niet meer verantwoordelijk voor ons en hij ging helemaal los. Zowel bij het drinken als bij het dansen. Vooral het nummer Waka Waka van Shakira was zijn favoriet. Ik had een stuk of vier, vijf biertjes gehad en ik vond het rond 0:45 uur wel welletjes geweest. Dus ik besloot mijn kamer op te zoeken.

Dat was nog niet eenvoudig. De weg langs het restaurant was afgesloten. Toen maar een stukje over het strand. Maar toen ik tot mijn middel in het water stond ben ik toch maar teruggegaan omdat het water mij te diep werd. Dan maar over het hek. Dat viel met die stramme botten en in deze toestand van mij nog niet mee. Uiteindelijk belandde ik aan de andere kant. Zo werd het uiteindelijk nog na 1:00 uur voordat ik mij nest lag. Morgen is het de laatste dag van de vakantie.

Tags: Nungwi Beach

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 79065

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: