Dag 10: Snorkelen en luieren - Reisverslag uit Ifaty, Madagascar van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 10: Snorkelen en luieren - Reisverslag uit Ifaty, Madagascar van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 10: Snorkelen en luieren

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

01 Oktober 2023 | Madagascar, Ifaty

1 oktober

Vandaag hebben we een stranddag. De dag begint met eens flink uitslapen. Pas om 8:00 uur worden we verwacht bij het ontbijt. Het ontbijt staat op de menukaart als “cheese sandwich”. Als oud kolonie van dat land heeft Madagaskar nog steeds een “cuisine’. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat het broodje kaas een heus stokbrood is met dat andere Franse exportproduct er op. Maar het is prima. Het is in ieder geval een goede basis voor de activiteit van vandaag.

Vanaf 9:00 uur verzamelen we bij het uitgiftehuisje van het hotel. We gaan vanmorgen namelijk snorkelen. Nu heb ik wel vaker gesnorkeld met zeer wisselend resultaat. Ik ben geen echte fan, maar het was één van de meeste in het oog springende activiteit wat we hier kunnen doen. Met een bootje zeilen we naar een afgebakend beschermd gebied. Het schijnt dat de rest zo ongeveer leeggevist wordt door de plaatselijke vissers.

Eenmaal daar aangekomen werden we ter water gelaten. Nu kan ik wel enigszins zwemmen, maar ik toch de enige die met een reddingsvest aan zwemt. Ik vind het gewoon relaxed om een beetje rond te dobberen. Het koraal is bruin en doods. Weel heb ik veel gekleurde visjes mogen zien. Nadat we tijdje rondgedobberd hebben wordt het weer tijd om richting land te gaan. Ik had gekozen voor optie met lunch en iets na elven meren we aan ten noorden van ons hotel op een leeg stukje strand. De lokale bevolking was al druk doende geweest met onze lunch en schotelt ons rijst met vis voor. Hierna komt er ook nog heel wat kreeft ter tafel. Het is allemaal overdadig en overheerlijk.

Na de lunch maken we korte wandeling terug naar het hotel begeleid door de lokale bevolking die is onderwijl iets aan probeert te smeren. Tegen een uur of één zijn we terug bij het hotel en hebben de rest van de dag ter vrije besteding. We zijn inmiddels anderhalve week onderweg en ik gebruik deze middag dan ook om een beetje te luieren, een duik in het zwembad nemen en al bijtijds een biertje te drinken. De temperaturen zijn deze dag dan ook ideaal voor een stranddag.

Ik besluit ook de avondwandeling die aangeboden wordt over te slaan. Ik bestel nog een paar biertjes en tegen de avond wordt ook het diner besteld. Na al het lekkers van tussen de middag houd ik voor van vanavond bij een simpel pizza. Ook hierna worden de nodige THB’tjes ontdaan van hun inhoud en geniet ik weer van een mooie zonsondergang by the sea.

Het is pas 20:30 uur als de groep compleet is en we aan tafel gaan. Ondanks dat het een simpele pizza is duurt het tot maar liefst 21:30 uur voordat het bord voor mijn neus ligt. Het zware vermoeden bestaat dat ze mij gewoonweg vergeten waren en dat er nog even zo’n platte schijf in de oven is gegooid. Het was dus een kale pizza en absoluut niet bijzonder. Gisteren ging de bar (en dus enige plek waar alcoholische versnaperingen zijn te krijgen) al om 21:15 uur dicht. Op dat tijdstip had vandaag nog geen avondeten gehad. Maar na nog even rekken was het om 22:15 uur was het toch echt gebeurd. Als het laatste biertje dan op is, is het tijd om mijn bed maar eens op te zoeken. Het was vandaag echt een rustdag en daar hebben we er morgen nog eentje van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 34
Totaal aantal bezoekers 79329

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: