Dag 4: Op naar Krugerpark - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 4: Op naar Krugerpark - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 4: Op naar Krugerpark

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

08 November 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Om zes uur de wekker gezet, dus ook om die tijd wakker. Scheren, tanden poetsen en wassen voordat ik zelfstandig de tent afbrak. Achteraf bleek vandaag de laatste dag dat ik met scheerschuim heb geschoren aangezien ik de bus hier heb achtergelaten. Om zeven uur was er het ontbijt waarbij vooral de oploskoffie gretig aftrek vond bij mij. Rond een uur of acht was iedereen klaar voor vertrek Allereerst ging de reis richting Pilgrimsrest. Dit stond eerst voor gisteren op het programma maar onze gids besloot het te verplaatsen naar vandaag omdat dit logistiek meer verantwoord was.

Onderweg passeerden we een bordje met daarop The Bonnet Pass. Helaas tot twee keer toe heb ik hiervan geen foto van gemaakt. Ruan vertelde ons gisteren al dat Pilgrimsrest niet te veel om hakken had. En daar was geen woord aan gelogen. Pilgrimsrest was een verlaten mijnwerkersstadje waar vroeger goud gevonden was. Daar hadden ze nog wat oude meuk achtergelaten en dat mochten we bezichtigen. Nou leuk. Ik had natuurlijk ook even in mijn woonplaats over het Goudzoekerspad kunnen wandelen. Hiervoor hoefde ik dus niet naar Afrika. Het werd dus een korte stop. Hierna reden we nog iets verder naar een übertoeristisch oord waren we werden gedropt om langs de vele prulariawinkeltjes te wandelen. Snel weer door dus.

Door naar Graskop. Daar de supermarkt ingedoken. Geleerd van het succes van gisteren nu niet één maar twee flessen witte wijn gekocht. Je weet natuurlijk nooit wanneer er weer drooglegging wordt opgelegd. Water hoefde niet. Daarvan had ik nog genoeg. Na deze korte stop werd de reis vervolgd richting Blyde River Canyon. Dit is op Grand Canyon (Verenigde Staten) en Fish River Canyon (Namibië) de grootste canyon ter wereld. De canyon is 16 kilometer lang en op sommige plaatsen 700 meter diep. We gingen niet naar God's Window zoals in de reisomschrijving stond maar naar Three Roundavels. Het stond er zwart van de auto's en dat was niet voor niks. Een prachtig panorama uitzicht over de canyon doemde voor ons. Naar een uurtje rondgewandeld te hebben en de nodige foto's geklikt te hebben van het fenomenale uitzicht ging de rit verder naar Upper Lookout. Bij dit uitkijkpunt over de Blyke River Canyon waren helemaal geen toeristen. Onbegrijpelijk: Het uitzicht was hier mogelijk nog meer oogverblindend dan bij Three Roundavels. Terwijl wij van het uitzicht en de rust genoten had Ruan onze lunch bereid. Het werd dit keer broodje knakworst met een blaadje sla.

Na de lunch verlieten we Blyke River Canyon in de wetenschap dat ontzettend veel geluk hadden met het stralende weer wat we hadden (De dagen erna was de canyon louter in mist gehuld) en reden we verder richting het Krugerpark. Langs de weg waren steeds vaker omheiningen te zien om de dieren te beschermen tegen de mensen. Al mooi op tijd aan kwamen we aan op de camping. De camping luisterde naar de naam Timbavati Safari Lodge. Eerst maar eens (zelfstandig) de tent opgezet en toen deze ingericht en mijn slaapplek opgemaakt. Daarna even snel het zweet afgewassen want het was toch vrij warm. Hierna heb ik mijn zwembroek maar eens voor de dag getoverd en om een uur of half vier een duik in het verfrissende zwembad genomen. Na een paar baantjes zwemmen bedacht ik dat het voordeel van zo'n zwembad ook wel de bar is die er vaak bij te vinden is.

Voor het eerst deze vakantie besloot ik mij te wagen aan een Zuid-Afrikaans biertje. De keuze viel op het nationale bier van Zuid-Afrika Castle. Het was een beetje een slap biertje maar dat belette mij uiteraard niet om er stuk of vier, vijf van te drinken. Inmiddels was het al laat aan het worden en besloot mij voor het eten eerst te douchen. Het was allemaal wat primitief, maar goed uiteindelijk werd ik wel schoon. Hierna was het eten wel klaar. Ruan had ditmaal een braai in elkaar gedraaid met kip, verse worst en iets van aardappelen. Het eten was weer uitmuntend van smaak en een tweede ronde zat er ook deze keer weer in.

Na het eten ging een groot deel van de groep aan de wandel, maar ik besloot met de rest bij het kampvuur te blijven. Er werd weer een flesje wijn losgetrokken en onder het genot van een drupje wijn werd er gekeuveld. De groep die aan het wandelen was geslagen werden al snel teruggebracht door een ranger: Het was iets te gevaarlijk om langs de omheiningen te wandel met al het wild wat aan de andere kant bivakkeerden. Het flesje wijn werd leeggedronken en om twaalf uur ging als wederom één van de laatste naar bed. Morgen al om 5:30 uur uit mijn nest. Hoewel we dicht tegen het Krugerpark aanzitten, gaan we morgen echt het park in. En om de kans te vergroten zoveel mogelijk verschillende dieren te zien moet je er zo vroeg mogelijk bij zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 79329

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: