Dag 12: Boottocht over Rio Grande de Tárcole - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 12: Boottocht over Rio Grande de Tárcole - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 12: Boottocht over Rio Grande de Tárcole

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

15 November 2018 | Costa Rica, Quepos

Vandaag moest de wekker weer eens worden gezet. Om kwart over zes piepte de telefoon mij wakker. Na scheren en douche heb ik mijn handeltje maar weer ingepakt en ben ik naar beneden gelopen voor het ontbijt. Deze was uiteraard net zo karig als de dag van gisteren. Vandaag gaat de reis naar Quepos. Een reis van ruim 200 kilometer. En deze kilometers gaan met de bus en de Costa Ricaanse infrastructuur niet zo snel als in Nederland. Vandaar ook dat we vroeg vertrokken uit La Fortuna. De reis begon in het gebergte Cordillera de Guanacaste. Daar regende het. Toen we de bergketen afreden kwamen we weer in de volle zon en was ineens zeer aangenaam weer.

De reis ging dus naar Quepos. Quepos ligt aan de Pacifische Oceaan. Onderweg zijn we ongeveer halverwege gestopt voor een toilet- en lunchstop bij El Jardín Souvenir y restaurante. Eerst maar even geshopt voor souvenirs. Mijn windgong had het begeven dus dit was voor mij een uitgelezen moment een nieuwe aan te schaffen. Het onvermijdelijke T-shirt werd aangeschaft en ik besloot een houten kopje met uiteraard de tekst “Pura Vida” mee te nemen. Hierna wat gegeten in het restaurant. Deze was in buffetvorm en ik heb rijst met rund gegeten voor slechts omgerekend $ 5,-. Geen geld natuurlijk en het was nog best smakelijk hoewel ik geen fan ben van buffetten.

Na de pauze werd de weg vervolgt langs de kust van de Grote Oceaan. De volgende stop was aldaar in het stadje Tárcoles voor de activiteit van deze dag. Deze activiteit bestond uit een boottocht over de rivier met dezelfde naam: Rio Grande de Tárcoles. Deze boottocht werd uitgevoerd door José Crocodile River Tour. Het was een fan-tas-tische boottocht. Vele soorten (roof) vogels viel er te spotten en uiteraard waren er spitssnuitkrokodillen in alle soorten en maten. Ook apen en leguanen lieten zich goed zien. Het was een geweldige trip van bijna twee uur waar ik vele foto’s heb kunnen maken van alle beesten die voor de lens kwamen.

Na dit geweldige uitje ging de reis verder naar Quepos waar we om ongeveer vijf uur bij hotel Le Priss Inn. Nadat ik de bagage in de kamer had gelegd gingen we naar het kantoor van Iguana Tours om de activiteiten van morgen te boeken. Onze gids Gustavo mocht het raften niet aanbieden van zijn werkgever omdat dit onder vuur lag nadat vorige maand vier toeristen en een gids waren overleden toen een tropische storm opstak bij het raften. Dat incident gebeurde trouwens op de Rio Naranjo. Daar waar deze organisatie ook rafting aanbood. Desondanks wou ik en zes anderen toch raften. En we wilden all the way. Dus kozen we voor de langste en zwaarste raft over de Rio Savegre. Dus deze werd geboekt.

Quepos is een dorpje met veel verkeer. Het is er druk op straat. Ik moest pinnen en zag tijdens de entree met de bus een pinautomaat waar mijn pas zou moeten werken. Dus snel net voor zonsondergang naar die pinautomaat. Gelukkig werkte en was ik niet meer platzak en kon direct door voor een paar boodschappen. Op de terug was ik bijna verdwaald. Het bleek dat ik te ver was doorgelopen toen ik plotsklaps het hotel aan mijn rechterhand zag liggen. Zo was ik pas om kwart over zes terug in het hotel.

Om zeven uur gingen we met de bus naar een restaurant voor het diner. Het werd Restaurante Jiuberths. Een klein familierestaurant waar we eerst in de keuken mochten kijken. Het werd de gemengde visschotel. Deze smaakte overweldigend lekker. Echt een genot om e eten. De twee biertjes erbij waren ook niet verkeerd. Na het diner waren we om half tien in het hotel. Nog te vroeg om naar bed te gaan en het was heerlijk weer. Dus heb ik zes vriendjes gekocht in de supermarkt. Drie daarvan heb ik maar bij het zwembad genuttigd. Om elf uur heb ik de kamer maar opgezocht en na een rummetjes heb ik het licht uitgedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 79002

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: