Dag 7: Het verrassende Ribeira dos Caldeirõas - Reisverslag uit Angra do Heroísmo, Portugal van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 7: Het verrassende Ribeira dos Caldeirõas - Reisverslag uit Angra do Heroísmo, Portugal van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 7: Het verrassende Ribeira dos Caldeirõas

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

02 Juni 2022 | Portugal, Angra do Heroísmo

Dit is de laatste dag op het São Miguel. We hebben eerst nog een excursie naar het oosten op het programma staan. Ik was, zoals elke morgen, weer vroeg uit de veren. Ik had dan ook weer alle tijd voor het ontbijt voordat om negen uur de bus met onze reisleider kwam om ons op te pikken voor de excursie. De groep was inmiddels aardig uitgedund en we waren nog met z’n vijven over.

De reis ging eerst langs het zuiden van het eiland en toen via het oosten naar het noorden. Veelal waren de steile kusten te zien en er werd regelmatig gestopt bij een panoramapunt om een foto te maken van al het natuurgeweld zoals bij Miradoura da Ponta da Madrugada. Ook reden we regelmatig door idyllische plaatsjes waar ook werd gestopt zoals Povoção, Nordeste en Achada.

Halverwege de dag werd er geluncht in een buffetrestaurant. Alleen de kiplasagne en het toetje waren smaakvol. Na de lunch ging de reis naar Ribeira dos Caldeirões. Een mooi natuurgebied met een leuke waterval en botanische tuin erbij. Het was er mooi opgezet en absoluut geen straf om daar eventjes een uurtje doorheen te lopen en de zaak van alle kanten te fotograferen. De laatste stop van de excursie was Praia do Areal de Santa Bárbara. Dit viel twee dagen geleden nog in het water, maar nu was het er prachtig weer. Dit is het surfstrand van São Miguel en hier hebben we stukje over het strand gelopen proberend de kwallen te ontwijken.

Om 17:15 uur waren we terug in het hotel. Omdat onze transfer naar het vliegveld om 18:00 uur was konden we niks anders doen dan de koffer uit de opslag te halen en wachten op het busje. Een leuke verrassing was dat Henrique ook nog even langs kwam om afscheid te nemen. Volgens schema vertrokken we naar het vliegveld. Het vliegtuig zelf vertrok om 20:05 uur. Ik had dus nog wel tijd om een veel te duur en onsmakelijk broodje hamburger te eten op het vliegveld.

Het was een vlucht van maar liefst 35 minuten. Het ging nog sneller dan verwacht en in no time landen we op Lajes airport op Terceira. De bagage afhandeling van dit kleine vliegtuig ging ook lekker vlot dus het duurde niet lang voordat we oog in oog stonden met onze nieuwe reisleider die luisterde naar de naam Miquel. We werden in een bus gedrukt en het was een half uurtje rijden naar ons hotel terwijl de avond inviel op Terceira.

Het hotel waar we verblijven heet Hotel do Caracol in de hoofdstad van het eiland, Angra do Heroismo. Om half tien arriveerden we daar en het vreemde van dit hotel was dat de meeste verdiepingen van het hotel lager liggen dan de receptie. Ik heb snel de koffers in de kamer gedrukt en toen de hotelbar opgezocht. Ik vind het sowieso wel fijn dat er een hotelbar aanwezig is. Ik heb daar drie biertjes gedronken op het terras terwijl de temperaturen nog steeds erg aangenaam waren. Na het derde biertje vond ik het wel weer welletjes geweest en rond een uur of elf heb ik mijn nieuwe mandje opgezocht.