Dag 8: Wandelen in Angra do Heroísmo - Reisverslag uit Angra do Heroísmo, Portugal van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 8: Wandelen in Angra do Heroísmo - Reisverslag uit Angra do Heroísmo, Portugal van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 8: Wandelen in Angra do Heroísmo

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

03 Juni 2022 | Portugal, Angra do Heroísmo

Het zal wel zijn gekomen omdat ik al zeven nachten niet of nauwelijks heb geslapen, maar nu had ik mij dan toch echt verslapen. Pas om negen uur deed ik mijn doppen open. Om 9:30 uur zou de reisleider er zijn voor de excursie, dus ik werd er nog druk mee om dat te halen. Dus snel even wassen en het ontbijt skippen was het devies.

Stipt om half tien was onze reisleider om ons te begeleiden bij de excursie van deze dag. De excursie was een stadswandeling door het historische centrum van Angra do Heroísmo. Het centrum staat op de werelderfgoedlijst van de UNESCO door 400-jaar oude fortificaties. De wandeling begon bij het hotel en ging als het eerste langs een baai met mooi uitzicht over de Atlantische Oceaan. De eerste stop was bij de kathedraal van de stad uit de 16de eeuw. Daarna werd het gemeentehuis aan gedaan, maar aangezien daar net werd vergaderd mochten we verder niet naar binnen.

Toen werd maar het Museu Angra do Heroísmo (MAH) maar aangedaan. Een museum over de historie van het eiland en de stad. Ik vond het maar matig interessant. Leuk was wel toen we in de kerkzaal van het oude gebouw kwamen en daar een oude Nederlandse pianist voor ons een stuk van Bach ten gehore bracht. De informatie die de gids verder vertelde had ik al uit een boekje gehaald. Eenmaal buiten het museum werd nog even een bezoek gebracht aan Jardim Duque da Terceira, jawel een botanische tuin. Toen zat de excursie er op. Ik vond wel dat onze reisleider zich er wel heel makkelijk afmaakte deze dag.

Maar goed het was lunchtijd. We staken de straat over en belanden met z’n vijven bij Café/restaurant Aliança. Ik ben daar gegaan voor de gegrilde kip met van alles er op en eraan. Het was zonder twijfel de lekkerste lunch van deze vakantie tot nu toe. Na de lunch hebben we met de kleine groep wat door Angra rondgeslenterd. We kwamen al snel uit bij de Baia de Angra. De baal van Angra dus. De bult op daar lag Fortaleza de São João Baptista. Een ruim 450 jaar oud fort. Van daaruit besloten we met drie personen Monte Brasil te bestijgen. De top lag op 1023 meter en na drie kwartier werd deze bereikt en werden we beloond met een prachtig uitzicht over Angra do Heroísmo.

Toen we eenmaal beneden waren vond ik dat ik nog nooit eerder zo een biertje had verdiend. En dat biertje kwam er dan ook zeker en wel bij ijssalon Loja do Gelado. Wel eeuwig zonde dat ze daar Heineken op de tap hadden. Na het biertje werd er terug gewandeld naar het hotel. De opluchting voor iedereen was groot dat daar om 17:45 uur eindelijk een verfrissende douche genomen kon worden. Even later moest ook het innerlijke verfrist worden en dat gebeurde op het terras van de hotelbar.

Om 19:30 uur besloot te gaan wandelen om buiten de deur te gaan eten. In de omgeving van het hotel zijn daar niet veel gelegenheden voor. Ik besloot naar QB te gaan. Dit restaurant had een goede reputatie op internet. Na een half uurtje kwam ik daar aan en bleek het stuiterdruk te zijn met de lokale bevolking. Ik was aangewezen op de aanpalende snackbar. Ik had iets van kip besteld en ik kreeg dus varken. Maar het was wel allemaal erg lekker en ook nog spotgoedkoop. Dus ik kreeg geen spijt van de wandeling die ik ervoor gemaakt had.

Nadat ik eenmaal terug was bij het hotel heb ik op het terras nog een biertjes gedronken en om 23:00 was het wel weer welletjes geweest. Morgen de laatste volle dag op de Azoren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 79329

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: