Dag 9: Smullen van stoofvlees en de excursie - Reisverslag uit Angra do Heroísmo, Portugal van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 9: Smullen van stoofvlees en de excursie - Reisverslag uit Angra do Heroísmo, Portugal van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 9: Smullen van stoofvlees en de excursie

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

04 Juni 2022 | Portugal, Angra do Heroísmo

Meer dan een week niet fatsoenlijk slapen eist zijn tol. Voor tweede keer heb ik mij verslapen. Nu was het acht uur dus de schade viel nog mee. Ik had nu wel de tijd om mijzelf op te frissen en goed te ontbijten. De dagexcursie vertrok om 09:15 uur. Een dagje bussen en het eiland door crossen.

De eerste stop was op de top van Monte Brasil. Daar waren we gisteren dus al heen gelopen en toen hadden we prachtig uitzicht. Nu niet. Het was regenachtig en door de mist zag je geen hand voor ogen. We crosten door Angra en stopten bij de stierenvechten arena. Onze reisleider hield een heel betoog en vond het diervriendelijk omdat de stieren niet gedood werden. Tsja. Er werd een koffiestop gehouden in São Sebastião waar we ons verlekkerden aan de voorbereiding waar kippetjes werden gebarbecued.

De volgende stop was in Praia da Vitória (overwinningsstrand) waar we bij een grote souvenirshop gedropt werden. Daarna werd het tijd voor de lunch. We meerden aan bij Rocha in Porto Judeu. We kregen daar Alcatra de carne. Stoofvlees uit een kleien pot. En dat was mij toch lekker. Hiermee werd de lunch van gisteren ruimschoots verslagen. Het buikje volgegeten zijn we op weg gegaan naar Algar do Carvão. Dit is een gedoofde vulkaanpijp die we in mochten. Veruit de leukste excursie van de hele vakantie. En in tegenstelling tot buiten was het binnen droog.

We reden naar de noordkust en belanden in Biscoitos (genoemd naar het koekje). Hier werden veel druiven voor wijn geteeld. Ook was hier een mogelijkheid om te zwemmen tussen de lavarotsen in zee. Maar aangezien het nat genoeg was hebben we hier maar vanaf gezien. De laatste stop was ook weer een lekkere. Queijo Vaquinha. Een kaasboerderij waar verschillende soorten kon worden geproefd en uiteraard ook worden gekocht Ik heb beiden maar gedaan. Wel waren er een groot aantal voetballiefhebbers aanwezig die nogal luidruchtig waren. Kreeg ik in ieder geval wat kantine ervaring op deze zaterdagmiddag.

Om vijf uur waren we terug in het hotel. Ondanks dat het weer niet meespeelde vandaag vond ik deze excursie ver uitsteken boven al die anderen. Bovendien had ik lekker gegeten vandaag. Ik besloot het verder maar rustig aan te doen vandaag. Het belooft een korte nacht te worden aangezien morgen ons vliegtuig al om 06:55 uur vertrekt.

Toch ben ik wel naar de bar gewandeld nadat ik alles reis klaar had gemaakt. Ik heb nog een paar biertjes gedronken en Pasta Carbonara gegeten. Dat laatste stak wel heel erg af qua smaak met de eerder genoten lunch. Om 22:00 uur heb ik mijn nest maar opgezocht in de hoop nog een paar uurtjes slaap te kunnen pakken. In feite zat nu de vakantie er alweer op.