Dag 5: Foggy in Fogo - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 5: Foggy in Fogo - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 5: Foggy in Fogo

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

31 Mei 2022 | Portugal, Ponta Delgada

Helaas was de nacht weer eens matig qua slaap. Ik had weer eens uren waren gelegen van het ritueel dat elke nacht zich afspeelt. Om 07:30 uur de moed maar opgegeven dat het nog wat zou worden deze nacht en maar uit bed gekropen. De excursie van de dag begon pas om 09:00 uur dus ik had weer zeeën van tijd om iets te doen wat ik niet nodig had: Wakker worden.

We kregen vandaag een nieuwe reisleider. Onze Henrique had nu de controle over een groep gehandicapten die hij overheidswege moest begeleiden om te zien hoe de faciliteiten op São Miguel waren voor deze groep mensen. Wij kregen nu Frederico toebedeeld. Frederico liep onwennig heen en weer en praatte wat met onze chauffeur toen ik maar eens een praatje met de beste man ging maken. Een echte overjarige surfdude.

De eerste taak van onze nieuwe reisleider was om ons te begeleiden naar Lagoa do Fogo wat letterlijk meer van vuur betekend. Het regende deze ochtend. De reis ging naar het centrale deel van de Azoren en de bergen zijn daar aldaar zo’n 1000 meter hoog. Het gevolg was dat het nogal mistig werd tot we het hoger op zochten. Gelukkig verdween ook af en toe de mist zodat het kratermeer veelvuldig op allerlei positie gefotografeerd kon worden. Ook brachten we een bezoek aan natuurreservaat Caldeira Velha. Normaal kon hier gezwommen worden in natuurbronnen, maar wegens onderhoud was deze vandaag gesloten. Wel wat rondgelopen aldaar. Een leuke waterval bezocht en er waren de nodige plantjes te bezichtigen.

De volgende stop was in Ribeira Grande. Een liefelijk plaatsje aan de noordkust. We hebben wat rondgewandeld in het dorpje voordat we in deze plaats aan de lunch ging. Deze was in buffetvorm en nog minder qua kwaliteit dan twee dagen geleden. We gingen zuidwaarts en belanden bij Termas das Caldeiras. Een thermaal bad. Hier waren we wel welkom. Het water was heerlijk heet van temperatuur. Jammer was het dat de aankleding van de spa compleet ruk was. Tussen een lelijk gebouw en een aftandse heg. Dit terwijl de omgeving van de spa wel heel mooi was met uitzicht op Ribeira Grande. Na een uurtje dobberen was het wel weer welletjes geweest. Het begon ook net te regenen zodat we behoorlijk afkoelden.

We gingen weer noordwaarts en kwamen aan bij Praia do Areal Santa Bárbara. Het surfstrand van São Miguel. De regen hield aan en iedereen zat te rillen in de bus. Deze maakte dus rechtsomkeert en skipte deze stop. Dat was het laatste uitstapje voor vandaag dus gingen we terug naar het hotel. Om 17:00 uur arriveerden we daar en ik vond het eigenlijk wel tijd voor een biertje. Dus ik ben maar naar mijn stamkroeg voor deze week gelopen. Baia dos Anjos. Daar heb ik er een paar gedronken.

Toen werd het tijd om wat te eten. Het was dinsdag en vele zaken hielden op deze dag de deuren gesloten. Het scheelt dan ook wel weer dat het geen hoogseizoen is. Dus ik ging voor safe en belandde weer bij Ned Kelly’s Irish Pub. Ik heb daar maar een Baconburger gesteld. Daarna heb ik nog een stuk of vier Guinness gedronken onder het genot van een gesprek met een oude Engelsman die hier de pensionado uithing en zijn boot in de haven had liggen. Het was de beste conversatie van de gehele vakantie. Zoals het een pub betaamd is het vroeg rustig en besloot ik rond een uur of elf maar weer richting mijn hotel te lopen. Om 23:15 uur dook ik het bed in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 79054

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: