Dag 4: Met de juiste zeebenen de Atlantische Oceaa - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Bonehead - WaarBenJij.nu Dag 4: Met de juiste zeebenen de Atlantische Oceaa - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Bonehead - WaarBenJij.nu

Dag 4: Met de juiste zeebenen de Atlantische Oceaa

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

30 Mei 2022 | Portugal, Ponta Delgada

Ik had voor de verandering eens goed geslapen. Dit kan meerdere oorzaken hebben. - Of ik was zo oververmoeid. – Of het gezaagd went. – Of het in licht benevelde toestand het bed op zoeken had het juiste effect. Toch was ik vroeg wakker en ging ik om 07:30 uur uit mijn bed. Zoals elke dag begon ook vandaag de activiteit om 09:00 uur. Dus ik had alle tijd om goed wakker te worden en te ontbijten.

De activiteit van deze dag was walvis spotten. Er schijnen nogal wat van die beesten rondom de wateren van Azoren te dobberen. Ik ben altijd wel te porren voor een vaartochtje hoewel het spotten met mij allerminst een garantie is voor succes. Futurismo Azores Adventures was de organisatie waarmee we gingen varen. Het was exact 180 meter van het hotel naast, jawel, Baia dos Anjos. Het is een flinke boot waar in worden geladen wat toch iets comfortabeler is dan die kleine rubberbootjes die er naast liggen.

Het wordt een vaart van drie uur en als we niks groots zien dan mogen we morgen voor niks.

Ik vond het wel een aangename reis hoewel lang niet iedereen daar zo over dacht. Velen zagen blauw. Niet van de zee, maar van de bodem van hun kots zak. Don’t feed the fishes! Al vrij vlot lieten de dolfijnen zich zien. Dus vol gas ging de boot af op iets groots. Na even dobberen kwamen er twee potvissen tevoorschijn. De dolfijnen in de omgeving zagen hun kennelijk als concurrentie en jaagden de twee potvissen weg. Hiermee was in ieder geval aan de opdracht voldaan en werd er huiswaarts gevaren. Toen de haven van Ponta Delgada werd bereikt begon het al een beetje te sputteren. Eenmaal aan wal werd het serieus regenen. Het personeel verzamelde de blauwe zakken al ware het the catch off the day.

Er werd met de groep koffie gedronken bij Baia dos Anjos en ik besloot als lunch ook daar de andere hamburger met naam Janis Joplin genomen. Ook deze smaakte wel, maar ik vind een hamburger met patat een tussendoor snack en geen volwaardige lunch. Inmiddels was het gestopt met regenen en was het gewoon aan het hozen. Toch op een gegeven moment die 180 meter naar het hotel gelopen om daar dus zeiknat aan te komen.

De middag was ter vrije besteding. Maar het regende en het bleef de hele middag hard regenen. En dat terwijl alle dingen die nog interessant waren om te doen in de buitenlucht was. Daar had ik dus niet zoveel zin. Dus ik besloot het maar voor een paar uur rustig aan te doen en wat te ontspannen in een luie stoel. Tegen een uur of half vijf besloot ik toch maar andermaal de regen te trotseren om bij Baia dos Anjos een biertje te doen. Het was een mistroostige bedoening. Het regende nog steeds en de temperatuur kwam niet boven de 14 graden uit.

Tegen een uur of zeven kreeg ik een appje dat de rest bij Ned Kelly zat. Dat klonk zeer aanlokkelijk. Een Ierse pub dus. Dus ik er heen gewandeld. Daar aangekomen direct mijn lippen aan een Guinness gezet. Oef wat was dat lekker en dat voor maar €4,50 per pint. Ook heb ik daar maar mijn diner genuttigd. Een chickenburger. Het was op zich wel lekker, maar zeker niet hoogstaand. Maar goed daar was de prijs ook na en dat mag je van een pub verwachten. Toen de groep richting hotel liep ben ik nog even doorgelopen naar Baia dos Anjos. De regen was inmiddels gestopt en het weer een stuk aangenamer. Op het terras heb ik nog een tweetal halve liters gedronken. Iets na elf ben ik toch maar weer naar het hotel gelopen. Om 23:15 uur lag ik in mijn bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 79329

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: