Lange reis naar de Caprivistrook - Reisverslag uit Bagani, Namibië van Bonehead - WaarBenJij.nu Lange reis naar de Caprivistrook - Reisverslag uit Bagani, Namibië van Bonehead - WaarBenJij.nu

Lange reis naar de Caprivistrook

Door: Bonehead

Blijf op de hoogte en volg Bonehead

27 September 2022 | Namibië, Bagani

27 september

Vandaag vertrekken we uit Etosha National Park. Het is een rit van maar liefst 639 kilometer dat ons naar het uiterste noordoosten van Namibië moet brengen. Deze streek heet de Caprivistrook. Om 5:45 gaat de wekker en mogen we ontbijten als we onze tent hebben afgebroken. Om 7 uur rijden we de camping af. Het eerste gedeelte gaat nog door Etosha. Misschien wel verdoofd door al het wild wat we de laatste twee dagen hebben gezien, maar nu valt het aanbod vies tegen. Na een kilometer of elf komen we bij de poort en verlaten we Etosha.

Zoals gezegd is het een lange rit en zullen het grootste gedeelte van de dag in de overlandtruck doorbrengen. Onze eerste stop is in Tsumeb. Hier wordt een PCR test gehaald omdat we morgen naar Botswana gaan en ook dat land een vaccinatiebewijs of negatieve PCR test vereist bij binnenkomst. De rest van de groep gaat shoppen en ik haal wijn bij de slijter, een nagelschaartje om de klauwen te kappen en lunch bij de supermarkt. Het oponthoud duurt maar liefst ruim anderhalf uur en de morgen is dan ook bijna om als we eindelijk weer rijden.

Het is een lange weg waar niet veel te zien valt. Dus ik doe mijn oogjes dicht om de verloren slaap wat in te halen. Om de twee uur is er bushie, bushie toiletstop. De lunch moet dan maar in de truck genuttigd worden want er is geen tijd om deze te prepareren door Victor en David. Het is alweer aan het einde van de middag als we dorpje Divundu naderen. Vlak voor het dorp is er een splinternieuw winkelcentrum is neergezet. Ons wordt geadviseerd om hier water te halen voor morgen overmorgen. Dan gaan we naar de Okavangodelta en daar is water niet beschikbaar of heel duur zeggen onze begeleiders. Het advies is tien liter. Nu ben ik niet zo fan van water tenzij deze langs de brouwerij is geweest. Ik neem wel genoegen met drie flessen van anderhalve liter.

Na Divundu is het nog 14 kilometer naar onze camping. Het is al na zessen als we de camping oprijden. We mogen de tent dus in de schemer opzetten. Het is een leuke camping met grappige bordjes met teksten. De camping is gelegen aan de Okanvangorivier. De Caprivistrook is een dertig kilometer brede landstrook in Namibië met aan de noordkant Angola en de zuidkant Botswana. De Caprivistrook dankt haar naam aan de Duitse rijkskanselier Leo von Caprivi in de tijd dat Namibië een Duitse kolonie was. De Okavangorivier is even naar het westen de natuurlijke grens tussen Namibië en Angola. De camping heeft een natuurzwembad in de Okavango. In de rivier zijn er krokodillen te zien en nijlpaarden. Eén nijlpaard heeft het op mij gemunt als ik langs de kader staat. Hij volgt mij en duikt plotsklap vlak voor mijn neus op. Dat voelt niet prettig en ik besluit ruime afstand te nemen van dat beest.

Om zeven uur is het diner klaar. Het is spaghetti en deze smaakt uitstekend. Beste maaltijd van vandaag en gisteren. Na het eten ga ik naar de bar. Deze camping heeft zelfs een animatieteam en deze voeren een muziekstuk op. Dat heeft niet mijn interesse. Wat wel mijn interesse heeft zijn de Castletjes die ze in de open bar verkopen. Dus in totaal neem ik er deze avond er zes af in dit gezellige barretje. Dan is het ook alweer 23:00 uur en tijd om de tent op te zoeken. Morgen trekken we Botswana in. De bestemming daar is de Okavangodelta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonehead

Actief sinds 27 Feb. 2008
Verslag gelezen: 47
Totaal aantal bezoekers 79329

Voorgaande reizen:

22 September 2023 - 15 Oktober 2023

Madagaskar 2023

16 September 2022 - 08 Oktober 2022

Zuidelijk Afrika 2022

25 Mei 2022 - 05 Juni 2022

Azoren 2022

07 Juli 2019 - 28 Juli 2019

Kenia, Tanzania & Zanzibar 2019

04 November 2018 - 24 November 2018

Costa Rica en Panama 2018

11 November 2017 - 26 November 2017

Sri Lanka 2017

05 November 2016 - 19 November 2016

Zuid Afrika 2016

03 Augustus 2016 - 05 Augustus 2016

Eerste Europese uitwedstrijd Heracles

21 September 2015 - 02 Oktober 2015

Polen en Tsjechië

14 Mei 2015 - 21 Mei 2015

Madeira 2015

08 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Canada 2014

04 Februari 2009 - 25 Februari 2009

Cuba 2009

Landen bezocht: